Kik vagyunk?
Csemer Patrícia
Elnök, LÉTRA Egyesület
Üdvözöllek a Létra Egyesület honlapján! Örülök, hogy itt vagy! Csemer Patrícia vagyok, a Létra Egyesület alapítója. 2012 óta foglalkozok tehetséggondozással. Szívügyem a tehetségígéretek és a tehetségek támogatása, fejlesztése. Számomra a személyes, és egyénre szabott figyelem nélkülözhetetlen a tehetség kibontakozásához. Tehetséggondozó munkám során figyelek, hallgatok, szervezek, támogatok és motiválok.
Francsics Dorina
Alelnök, LÉTRA Egyesület Kommunikációs szakértő
Tapasztalatomat a kommunikáció, a PR, a marketingkommunikáció, a társadalmi felelősségvállalás (CSR) és a rendezvényszervezés területén szereztem. Dolgoztam a versenyszférában, non-profit szervezeteknél és Európai Uniós programokban egyaránt. A szervezetek kommunikációja mellett foglalkoztam a program menedzsment, a pályázatírás és a szervezetfejlesztés területével is. 2012 és 2015 között a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetségénél ismerkedtem meg a tehetségfejlesztés területével, majd projekt koordinátorként és alprojektvezetőként tehetségtáborok, gazdagító programok és kiemelten tehetséges gyermekek pszichológiai fejlesztését célzó programok koordinálásában és megvalósításában vettem részt. Aktívan jelen voltam a LÉTRA Egyesület alapításánál, a jövőben pedig elsősorban a programok koordinálásával és a szervezet kommunikációjával foglalkozom, valamint pályázatok írásával segítem a szervezet munkáját.
MISSZIÓNK
Hisszük, hogy minden gyermek tehetséges valamiben. Küldetésünk, hogy megtaláljuk számukra az egyénre szabott módszereket és eszközöket, melyek által saját képességeikhez illeszkedően a lehető legmagasabb szinten tudnak kibontakozni.
VÍZIÓNK
Közösségfejlesztés egy elfogadóbb, befogadóbb tehetségbarát társadalomért.
EGYESÜLETÜNK CÉLJAI
A tehetségek, tehetségígéretek támogatása, fejlesztése. Dunakeszi és vonzáskörzetében élő közösségek (gyerekek, fiatalok, felnőttek, családok) fejlesztése, támogatása, konfliktusos helyzetek kezelése mediáció segítségével, hátrányos helyzetű gyerekek/fiatalok, és családjaik támogatása olyan programszolgáltatás révén, mely reflektál az érintett hátrány kezelésére, enyhítésére.
KIKET TÁMOGATUNK? KIKNEK SEGÍTÜNK?
Közvetlen célcsoport-
8-18 éves gyerekek/fiatalok
-
családok
-
helyi közösség
HOGYAN DOLGOZUNK?
Tehetségfejlesztő szakemberekkel, mentorokkal, elhivatott önkéntesekkel teszünk a tehetségek kibontakozása érdekében.
KIKKEL MŰKÖDÜNK EGYÜTT?
-
köznevelési intézmények
-
tehetségfejlesztő szakemberek
-
civil szervezetek
-
helyi döntéshozók
Együttműködő Partnerek:
Kozsánné Tóth Marianna (Kozsán Tehetségműhely)
-
tehetségazonosítás
-
tanulásmódszertan
-
logikai táblajátékok
Tehetségfejlesztő tanár, mentortanár, magyar nyelv és irodalom tanár, előadó, egyben a Kozsán Tehetségműhely szakmai vezetője vagyok. Számíthatnak rám a szülők tehetségdiagnosztika témában 5-10 éves gyerekeknél, valamint a tanulási önismeret építését célozva a 8-16 éves diákok a Játékos lépőkövek önfejlesztő munkafüzet-csomag felhasználásával, melyet kiemelten e korosztálynak írtam. Fő területem a tanulásmódszertan, tanulási szokások építése, legyen szó remek időbeosztásról, megfelelő tanulási módszerek feltérképezéséről és alkalmazásáról egy sikeres jövőépítést célozva, vagy a „sulistressz” kezeléséről, motiváció kialakításáról.
Bodor Lilla
-
önismeret, önbizalom
-
pályaválasztás
-
stresszkezelés
-
hatékony kommunikáció és együttműködés
-
önkifejezés irodalomterápia segítségével
2017 óta foglalkozom egyéni és csoportos formában tehetséges fiatalok támogatásával, önismeretük, kommunikációs és együttműködési készségeik fejlesztésével. 2021 óta stresszkezelés és hatékony kommunikáció, valamint pozitív pedagógia alapú „Boldogságóra” csoportvezetőként is tevékenykedem felnőttek és gyerekek számára tartott foglalkozások keretében. Célom, hogy a fiatalok megtalálják a helyüket a világban, felfedezzék erősségeiket, egyediségüket, képesek legyenek együttműködni másokkal, és döntéseket hozni a pályaválasztásukkal kapcsolatban.
Harkányi Adrienne
-
pályaorientáció
-
önismereti foglalkozások
Tanácsadó szakpszichológusként gyerekekkel, fiatalokkal és szüleikkel, illetve útkereső felnőttekkel egyaránt foglalkozom. Szakterületem a pályaorientáció, karrier-építés és karrierváltás. Meglátásom szerint, a tehetség egyszerre lehet „áldás és átok” is. Tapasztalataimmal ahhoz szeretnék hozzájárulni, hogy az „áldás” megtartásával az „átok” érzései megszelídüljenek és a fiatal tehetségígéretek minél jobban kinyíljanak, örömet hozva ezáltal a közvetlen és tágabb környezetük számára.
Plaszkó Éva
-
drámafoglalkozások
Pedagógusként drámapedagógiai módszerekkel, élménypedagógiai elemekkel fejlesztem, támogatom a gyermekeket és felnőtteket egyaránt - alkalmazkodó és megküzdési képességük, kreativitásuk fejlesztésében és egyéniségük kibontakoztatásában. Mindezt mentálhigiénés szemlélettel a JÁTÉK erejével. Foglalkozásaim: improvizációs drámafoglalkozás, tánc és mozgásművészeti foglalkozás, mozgáskoordinációs fejlesztés.
Czine Attila
-
tréner
Az életem eddigi nagy részét a gyerekekkel és fiatal felnőttekkel való munka, együtt eltöltött játék, nevelés, fejlesztés, mentorálás és szórakozás tette ki. Már kamaszkoromban is szívesen szerveztem programokat, gyermekfelügyeleteket vállaltam a tág családom kisgyerekeseinél, de a szakmai tudásomat egyre inkább a különböző civil szervezetek és egyházi közösségek által szervezett táborokban kezdtem elsajátítani, amit később intézményesített kereteken belül is gyarapíthattam, hiszen óvodapedagógusnak és tanítónak tanultam, majd pedig nemzetközi vizekre evezve Németországban lovasterápeutának, Budapesten hippológusnak (lovas-tanár és szervező) tanultam. Elmondhatom, hogy az elmúlt húsz évben csecsemőkortól egészen egyetemista korosztályig volt szakmai tapasztalatom. Mint kétgyerekes apa, ahogy felemelem és vállamon tartom lányaimat, úgy teljes szívemből és tudásom szerint szeretném felemelni, támogatni és fejleszteni a hátrányos helyzetű, alulteljesítő gyerekeket.
Griffatonné Lócskai Terézia
-
közösségi média
Tanulmányaimat az ELTE Társadalomtudományi Karán végeztem. Korábban a Nemzeti Agrárszaktanácsadási, Képzési és Vidékfejlesztési Intézet (jelenleg Herman Ottó Intézet) esélyegyenlőségi referenseként dolgoztam. Feladataim közé tartozott: a Vidékfejlesztési Roma Akadémia I.-II. és a Czinka Panna Vidékfejlesztő Roma Fiatalok Ösztöndíj Program koordinálása, IKSZT pályázatok kezelése és ellenőrzése. A civil szférában az oktatás, tehetséggondozás területén szereztem szakmai tapasztalatot, jellemzően pályázatírás koordinálása, pályázatkezelés területén. Részt vettem honlapok szerkesztésében és fejlesztésében. Dolgoztam még Az NMI Művelődési Intézet „Cselekvő közösségek – aktív közösségi szerepvállalás” projekt koordinációs csoport munkatársaként és a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal Apáczai Ösztöndíjprogramjának kiemelt szakmai munkatársaként.
Csemer Magdolna
-
adminisztráció
-
szervezési feladatok
21 éves egyetemista vagyok és emberi erőforrások szakon tanulok. Diákmunkáim során többször is foglalkoztam gyerekekkel napközis táborokban, ahol főként kreatív vagy játékos, mozgásos foglalkozásokban vettem részt. Szabadidőmet leginkább a barátaimmal vagy festéssel töltöm, de nagyon szeretek olvasni is. Angolul és franciául beszélek. Gyerekkorom óta rajongok az animákért, és serdülőkoromat is meghatározták a japán mesefilmek, amik máig elkísérnek, így nagyon érdekel a japán nyelv is.
A LÉTRA Egyesület munkáját elsősorban adminisztratív és szervezési feladatok ellátásával segítem.
Szabó Mónika
-
logó- és arculattervezés
-
webdesign
-
honlap készítés
Közgazdászként végeztem, majd a számok világából áttértem egy sokkal kreatívabb területre. Logó és honlap készítéssel foglalkozom. Célom, hogy segítsek az embereknek formába önteni az elképzeléseiket, láthatóvá tenni a vállalkozásukat, és ezáltal egy kicsit szebbé - jobbá tenni az életüket.
A Létra Egyesület fejlődését az elejétől nyomon követhettem, én tervezhettem a logót és honlapot, a jövőben pedig arról gondoskodom, hogy értesüljetek a legfrissebb hírekről, eseményekről ezen a honlapon.
HOL VAGYUNK JELEN?
Elsősorban Dunakeszi és vonzáskörzetében élő tehetséges gyerekek/fiatalok és helyi közösségek támogatását, fejlesztését vállaljuk.