Hisszük, hogy minden gyermek tehetséges valamiben. Küldetésünk, hogy megtaláljuk számukra az egyénre szabott módszereket és eszközöket, melyek által saját képességeikhez illeszkedően a lehető legmagasabb szinten tudnak kibontakozni.
Tehetség és közösségfejlesztés egy elfogadóbb, befogadóbb tehetségbarát társadalomért.
A tehetségek, tehetségígéretek, hátrányos helyzetű, alulteljesítő tehetséges gyerekek/fiatalok támogatása, fejlesztése. Dunakeszi és vonzáskörzetében élő közösségek (gyerekek, fiatalok, felnőttek, családok) fejlesztése, támogatása.
8-18 éves gyerekek/fiatalok
alulteljesítő, hátrányos helyzetű tehetséges gyerekek/fiatalok
családok
pedagógusok, szociális szakemberek
helyi közösség
A hátrányos helyzetű, alulteljesítő, tehetségnek több definíciójavan, de egyesületünk az alábbi meghatározással tud leginkább azonosulni: a hátrányos helyzetű, alulteljesítő, tehetség a felszínen mutatkozó jellemzők szerint: szervezetlenség, egyenetlen képességstruktúra, befejezetlen vagy gondatlanul összecsapott házi feladatok, kifogások sora, mások hibáztatása, az iskolai tevékenységek unalmasnak minősítése jellemző. Némely alulteljesítő tehetséges tanuló iskolai viselkedési problémákat is produkál: rendszeres vitatkozás a tanárral, osztálybohóc szerepének felvétele, továbbá az iskolatársak zaklatása. Más esetekben magányossá válnak, visszahúzódnak a kortárskapcsolatoktól, de az ellenkezője is előfordul, azaz a társas életet minden más elé helyezve igen sok (szintén alulteljesítő) baráttal rendelkezik.
Az alulteljesítés kialakulásában személyiségbeli, kognitív és szociális tényezők (szegénységben, mélyszegénységben élő gyerekek/fiatalok), intra- és interperszonális faktorok, illetve ezek dinamikus egymásra hatása ragadható meg. (HARMATINÉ OLAJOS, 2013). A hátrányos helyzetű, alulteljesítő tehetséges gyerekeket/fiatalokat érintőkirekesztettség, a megkülönböztetés, a stigmatizáció, a nem megfelelő fejlesztések hiánya. Az iskolák nem vagy nagyon nehezen tudják betölteni tehetségfejlesztő, és integráló szerepüket a felkészültség, a túlterheltség és kapacitáshiány végett. A hátrányos helyzetű, alulteljesítő tehetséges gyerekeket/fiatalokat közösség egyszerűen csak fura gyerekeknek/fiataloknak tartja őket. A helyi közösség ezzel a fura helyzettel gyakran nem tud mit kezdeni, ezért az elfogadás helyett, inkább a táradalom szélére szorítja, kirekeszti a hátrányokkal küzdő, alulteljesítő gyerekeket/fiatalokat.
köznevelési intézmények
tehetségfejlesztő szakemberek
civil szervezetek
Kiknek szól a tehetségfelmérés?
Azoknak a gyerekeknek/fiataloknak, akik több érdeklődési területre is nyitottak, de bizonytalanok abban, mely terület a számukra a legmegfelelőbb.
Azoknak a gyerekeknek/fiataloknak, akiknek szükség van iránymutatásra, mert az átlagtól eltérőek.
Azon gyerekeknek/fiataloknak, akiknek képességeik az átlagtól eltérnek (valamiben kiemelkedőek), és ehhez valamilyen hiány, hátrány párosul.
A Tehetségfelmérés, bementi mérés célja
Cél, hogy teljes körű képet kapjunk a hozzánk érkező gyerekekről, fiatalokról, amely alapján egyénre szabott támogatást, fejlesztést tudjunk nyújtani.
Tehetségfelmérés, bementi mérés módszerei
tehetségszűrő megfigyelési szempontrendszer: amely a kreativitás, képesség, motiváció, érdeklődés mérésre alkalmas eszköz;
Tóth -féle kreativitás becslő skála: önjellemző kérdőív;
Renzulli-Hartman Skála: tanulási jellemzők, motivációs jellemzők, kreativitás jellemzők, vezetés-társas jellemzők.
A bemeneti mérést követően, az egyéni és/vagy csoportos foglalkozások valósulnak meg Howard Gardner által meghatározott tehetségterületekre fókuszálva: logikai – matematikai; természeti; nyelvészeti; testi-kinesztetikus; térbeli-vizuális; zenei; interperszonális; intraperszonális. A mérést fél évente megismételjük.
Kommunikációs élményfoglalkozás (irodalomterápia)
A biblioterápia alkalmazása segítő szakember vezetésével valósul meg, aki a szöveg által nyújtott élményt segíti a fiatalok által átélt érzelmekre és élethelyzetekre vonatkoztatni, kezet nyújt azok feldolgozásához, és figyel a csoport egymást támogató légkörének fenntartására. A foglalkozás alkalmas a felnőtté válással, identitáskereséssel, pályaválasztással kapcsolatos érzések, problémák megvilágítására és megfogalmazására, a korosztályos és felnőtt kapcsolatok, kommunikációs helyzetek átgondolására és gyakorlására, az empátia fejlesztésére, az egymást meghallgatás képességének kialakítására.
Önismeret alapú pályaválasztás
A foglalkozás célja növelni magabiztosságot szerepléskor az osztályban, idegen környezetben; tisztábban látni, hogy mi érdekli a fiatalt, és milyen foglalkozás illik személyiségéhez; felismerni, ha tehetséges valamiben, és átgondolni, hogyan tudná azt fejleszteni; cél, hogy a résztvevő bízzon saját képességeiben, kreatív gondolataiban.
Szorongás, stresszkezelés élményműhely
A szorongás és a stressz megakadályozza a gyerekek/fiatalok iskolai, és iskolán túli teljesítményüket, gátat szab a tehetség kibontakozásának. Az élményműhely célja, hogy szorongást, stresszt enyhítse, megszüntesse.
Foglalkozásainkon kis és nagymozgásos játékokon, valamint élményalapú stresszkezelő gyakorlatokon vesznek részt a gyerekek/fiatalok.
Önbizalom, önismeret élményműhely
A hozzánk érkező gyerekek/fiatalok többségére jellemző az önbizalom és az önismeret hiánya, amely sok esetben hatással van az iskolai teljesítményre és a tehetségterület kibontakozására is. A tematikus műhelyfoglalkozások keretében egyéni és csoportos formában, élményalapú, tehetségfejlesztő gyakorlatokon keresztül fejlesztjük az önbizalmat és mélyítjük az önismeretet.
Hogyan tanulj jobban?
A foglalkozás fókusza a tanulásmódszertan, és a tanulási önismeret fejlesztése. A fejlesztés célja a tanulási motiváció és önismeret kialakítása. Foglalkozáson a gyermekek differenciált fejlesztése egyéni válaszutakat keresve (labirintus-módszerrel), feladatokon belüli korosztályos bontással történik, amelynek alapja a Játékos Lépőkövek munkafüzet.
Hatékony kérdezési technikák és kritika kezelés
Sokszor hajlamosak vagyunk minden negatív kritikát magunkra venni, amire gyakran azonnal és rosszul reagálunk, amelyből kisebb- nagyobb konfliktusok alakulhatnak ki. A foglalkozás célja, hogy a tanulók meg tudják különböztetni a kritikák típusait, képesek legyenek a kritika kezelésének konstruktív és destruktív reakcióit megkülönböztetni. Cél, hogy a résztvevők megtanulják, hogy az egyes kérdésformákat mikor, hogyan, kinek, és miért tegyék fel. Mindemellett cél, hogy a résztvevő megtanulja a hatékony visszajelzés módszertanát.
Hogyan csináld jobban!? Alulteljesítő, hátrányos helyzetű gyerekekkel foglalkozó szakemberek kompetencia fejlesztése.
A tréning célja kettős. Egyrészt cél, hogy olyan gyakorlati tudást szerezzenek a tréningen részt vevő pedagógusok/szakemberek, amit a hétköznapi fejlesztő munka során könnyedén alkalmazni tudnak. Másrészt cél, hogy a kiégés közelében álló pedagógusok/szakemberek az élményalapú gyakorlatok révén elmozduljanak a demotiváltságból, és megismerjék a bennük rejlő feszültség okait és annak kezelésének módját.
Rekreációs program
A program első részében rekreációs séta valósul meg, amelynek célja, az egyén és/vagy csoport testi-lelki-szellemi frissülése. A sétát követően a problémák, nehézségek feldolgozása, elengedése történik tréningjellegű gyakorlatokon keresztül.
Hatékony kérdezési technikák és kritika kezelés
Sokszor hajlamosak vagyunk minden negatív kritikát magunkra venni, amire gyakran azonnal és rosszul reagálunk, amelyből kisebb- nagyobb konfliktusok alakulhatnak ki. A tréning célja, hogy a pedagógusok/szociális szakemberek meg tudják különböztetni a kritikák típusait, képesek legyenek a kritika kezelésének konstruktív és destruktív reakcióit megkülönböztetni. Cél, hogy a résztvevők megtanulják, hogy az egyes kérdésformákat mikor, hogyan, kinek, és miért tegyék fel. Mindemellett cél, hogy a résztvevő megtanulja a hatékony visszajelzés módszertanát.
Jövőtervezés
Ugyan olyan életet szeretnénk a gyermekeinknek, mint a miénk? Szülőként, mint tehetek azért, hogy gyermekemnek jobb legyen az élete? Hogy képzeljük el gyermekünk jövőjét? Miben és hogyan tudom segíteni gyermekemet? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keressük a választ közösen, a szülőkkel.
Ha felkeltettük a figyelmedet, hívj a +36 30 934 8220 telefonszámon, vagy küldj üzenetet, szívesen válaszolok minden kérdésre!